Roll BV
Sterk voor de klas
Wij hebben een meerjarig trainingstraject ontwikkeld met hierin diverse trainingen en bovendien een individueel coachingstraject. In overleg met de organisatie stellen wij een trainingstraject op maat samen. De wensen en behoeften van uw organisatie staan centraal. Wij hebben een adviserende rol m.b.t. de invulling en volgorde van de trainingen.
De trainingen zijn toegankelijk voor de complete onderwijssector.
Onze trainingen komen optimaal tot hun recht bij 12 tot 15 deelnemers per training. Alle trainingen worden interactief aangeboden waardoor alle deelnemers optimaal betrokken worden bij de inhoud van de training. Theoretische onderdelen worden regelmatig afgewisseld met praktische werkvormen, fysieke, onderdelen, casusbespreking en discussie. Het complete traject is vooral gericht op het verbeteren van de persoonlijke kwaliteiten, de valkuilen en het veiligheidsgevoel van uw medewerkers. Onze gespecialiseerde trainers verdiepen zich hiervoor in uw organisatie. In wensen, behoeften, mogelijkheden en uitdagingen.
Nazorg en individuele begeleiding is mogelijk voor iedere deelnemer. Een team aan specialisten staat klaar om uw medewerker te coachen waar nodig.
Er zijn beroepen waarin conflictsituaties regelmatig voorkomen en kunnen escaleren. De agressie waarover wordt gesproken in deze training is niet persoonlijk gericht, maar het conflict is tussen twee anderen. Professionals die hier mee te maken krijgen moeten hier proactief, effectief, maar vooral ook juridische verantwoord op leren reageren.
De persoonlijke veiligheid van medewerkers moet voorop blijven staan. Tijdens deze training wordt een combinatie tussen juridische kennis en handelingsvaardigheden aangeboden. De training zal bijdragen en inzicht geven in wat wel en niet mag m.b.t. verantwoord ingrijpen bij agressie.
Een training voor medewerkers die signalen van agressie eerder willen leren herkennen en er adequaat op willen reageren. Er wordt stilgestaan bij de risico’s, effectieve en minder of niet effectieve reacties op ongewenst gedrag. Hieruit zal niet alleen het belang blijken van handelen in plaats van vermijden, maar ook het belang van vertrouwen in jezelf, collega’s en leidinggevenden.
”Het is zeker een aanrader om integraal, dus ook het management, te laten deelnemen aan deze training.“
Lees meer: Training: conflicthantering (persoonlijke veiligheid)
Een training voor hen die verbaal adequater en effectiever willen leren reageren op situaties die persoonlijk lastig, vervelend of zelfs soms
bedreigend kunnen zijn. Men leert om vroegtijdig signalen van dergelijke situaties te herkennen waardoor er preventieve stappen mogelijk gemaakt kunnen worden. In het geval van mogelijke escalatie worden tools aangeleerd om het conflict te reguleren en reduceren.
Steeds meer mensen beseffen dat de communicatie binnen een straatcultuur niet alleen aanwezig is op straat maar verweven is in onze maatschappij. Straatcultuur is niet alleen door de invloed van jongeren, maar ook van kinderen en ouderen een actueel onderwerp.
Hoe communiceer je met iemand die een volledig andere taal spreekt dan jijzelf?
Echt contact maken met mensen is niet alleen het geven van een hand. Luisteren is soms lastig, maar voor een goede communicatie is erg belangrijk als men te maken krijgt met conflicten. Hierdoor kan iemand zich inleven in de ander.
Het is echter wel belangrijk om eigen grenzen te bewaken. Door aandachtig te luisteren en de ander beter leren begrijpen kan inleving plaatsvinden. Naar elkaar luisteren is een goede basis om een prettig gesprek met elkaar te hebben en de communicatie binnen uw organisatie te verbeteren.
Bejegening is een complex begrip. Kennis en begrip omtrent persoonlijke voorkeuren in communicatie, maar ook het herkennen van voorkeuren bij een ander is in grote lijnen het gene waar het om draait in deze training.